Saç Birçok Nedenle Dökülür


SAÇI TANIYALIM (I)

İnsan vücudunun büyük bölümü kıllarla kaplıdır. Kıllar görünüm yanında vücudun ısı dengesinin korunmasında da rol oynarlar. Gebeliğin 2. ayından itibaren üst dudak, kaş ve yanakta ilk kıl tomurcukları görünmeye başlar. Bu tomurcuklanmalar hücre kümeleri şeklinde olup 4. aydan itibaren tüm vücut yüzeylerine yayılarak artarlar.Normal bir erişkin insanda ortalama olarak 5.6 milyon civarında kıl bulunur. Bazı insanlarda kılların normalden fazla olmasına Hirsitismus denir. Kılların doğuştan yokluğuna Atrichie denir.Tamamen saçla kaplı bir başta ortalama 100.000 adet saç vardır. Bir saçın ortalama ömrü 2-7 yıl arasındadır. Bu süre sonunda saç kökünden yeni bir saç çıkmaya başlar ve eski saç dökülür.

SAÇ NİÇİN DÖKÜLÜR?
Saç dökülmesi hem erkeklerde hem de kadınlarda görülebilir. Erkeklerde daha sık olarak görülen saç dökülmesi, 25 yaşına kadar erkeklerin %25'ini, 40 yaşına kadar %40'ını, 50 yaşına kadar %50'sini etkiler.
Saç dökülmesinin tedavisine geçmeden önce, saç dökülmesinin tipi mutlaka bir uzman hekim tarafından incelenmelidir. Zira bir çok hastalık, bir çok hormonal, metobolik ve besinsel etkiler ile saç dökülmesi oluşabilir. Bunlar ortadan kaldırılmadan %100 tedavi hiçbir zaman mümküm olmaz. Şimdi saç dökülmesinin nedenlerine göz atalım.


SAÇ DÖKÜLMESİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Biyopsi
Lokal aneztezi altında yapılır. Bazı kellik türlerinde bu yöntem son derece yararlıdır. Alopesi Areatada histolojik değişiklikler çok önce başlar ve tedavide alınan cevabın izlenmesinde bu yöntemler mümkün olur.
Saç Çekme(hair pull)
Bu tekniğin amacı saç kaybı miktarını değerlendirmektir. Tanı yönünden telojen ve anajen effluviumlarda ve saç şaftı bozukluklarında ve lokal alopesilerde önemlidir.
Saç Koparma (hair pluck-tikogram)
Kıl kökünün geçirdiği değişiklikleri inceleme açısından önemlidir.
Saç Büyümesinin Ölçülmesi
Fototrikogram
Klinik değerlendirmede androjenik alopesinin değerlendirilmesinde kullanılır. Telojen saç yüzdesinin %?0 den fazla olması ilerki aylarda saç kaybının artacağının bir göstergesidir. Ayrıca kıl densitesinin 180-200 kıl/cm2 den az olması erken saç kaybına işaret eder. Alopesisinin tedavisi için tasarlanmış tedavinin etkinliğinde objektif bir yaklaiım sağlar. Mevsimsel döngülerin izlenmesi bu yöntemle mümkündür. Bu yöntem deriden sabit uzaklıkta bir kamera, milimetrik dereceli superempose cam çerçeve, 0.5 cm2 lik inceleme alanı. Bu yöntemle yetişkin normal erkekte tepe bölgesinde şu sonuçlar elde edilir:

Yoğunluk (cm2 de 204 saç)
Telojen oranı (%17.8)
Büyüme hızı (günde 0.35 mm)
Ortalama anajen çapı (76 mikron)
40 mikrondan küçük saç (ince saç) oranı (% 9.2)


Polarize ışık ile inceleme
Mikroskop altında saçın incelenmesidir. Burada saç yapısındaki bozukluklar görülebülür. Basit yöntemdir ancak saç kökü hakkında direkt bilgi verir.

*
Saç dökülmesinin tıbbi sınıflandırılması
*
Olağan saç dökülmesi
*
Metobolizma, Salgı Sistemi ve Besinsel etkilere bağlı Saç Dökülmeleri
*
Stres ve saç dökülmesi
*
Kozmetik uygulamalarda ortaya çıkan saç problemleri
*
İlaçlara bağlı saç dökülmeleri
*
Genetik hastalıklar ve saç dökülmesi
*
Androgenetik alopesi (erkek tipi saç dökülmesi)
*
Gebelik ve saç dökülmesi


11 yorum:

burcu dedi ki...

benim saçlarımda dökülmekteydi inanaın şu anda aklınıza gelen bir çok yöntem, kullandım bir çok şampuan,sabun,ilaç nebileyim nekadar piyasada saç problemine çözüm olduğunu savunan ilaç varsa denedim desem yalan olmaz.yine internette bir çok şeye bakarken sitenin birinde bu işe çözüm olan yöntemlerin sıralandığı bir kaynak olduğu yazıyordu merakıma yenilk düştüm ve inceledim güzel olan tarafı neydi biliyormusunuz bu güne kadar doğru olduğunu sandığım bir çok yöntemin yanlış olduğu yazıyordu.ve söylediklerini uygulamaya karar verdim şimdi bir sıkıntım kalmadı dökülme durdu.saçlarımızı emniyete aldığımı düşünüyorum artık aynı sıkıntıları çeken çözüm arayan incelesin derim buyurun adresi www.saccikarmaformulu.tk

Hayal dedi ki...

saç ekimi saç mezoterapisi
saç mezoterapisi

Unknown dedi ki...

Güzel bilgiler teşekkürler ayrıca bakınız Saç Dökülmesi

Unknown dedi ki...

saç dökülmesi hakkında bilgilere yer verilmektedir

55555 dedi ki...

saç dökülmesi durdurulamaz gözüksede tedavi edilebilir

alparslan dedi ki...

Saç dökülmesi çok önemli bir husuttur. Saç dökülmesi engellenebilir
http://sacindokulmesi.blogspot.com.tr/

Unknown dedi ki...

Ben 21 yaşında 3 çocuk annesiyim 6yillik evliyim son 1yilda saç diplerinde sivilceler ve saç dökülmesi yaşıyorum acaba stres le alakası var mı cevaplar sakız memnun olurum

abdullah dedi ki...

benim saçımın hem dipleri kaşınıyor hemde dökülüyordu.birkaç şeyi saçıma uyguladım.kel olacağımı düşünmekten psikolojim bozulacakken,saçı daha önce çok dökülmüş olan bir arkadaşımın tavsiyesiyle katkısız keratin bakım uyguladım. evde güzel bir değişimle, saçım canlılığını kaybetmeden ilk doğallığına kavuştu.bütün arkadaşlarıma tavsiye ederim.

Unknown dedi ki...

ben saç dökülmelerini azaltmak ve aslında önlemek için e vitamini ve keratin kullanıyorum. İkisini de katkısız olarak doadan alıyorummm.

Miraç bozter dedi ki...

Saç dökülmesini kesin olarak tamamen durduran bir şampuan icat edildi. Hem kendinde hemde diğerlerinde kullanmış.

Youtube sayfası : %100 Garantili iadeli saç çıkaran ve saç dökülmesine karşı kesin çözüm en iyi şampuan kadın erkek
İnternet sayfası : Saç dökülmesine çözüm
Kullananlar sayfası : Şampuanı kullananlar

Muhakkak göz atmanızı tavsiye ediyorum. Bunun dışında diğer ürünlerle zaman harcamayın. Saç dökülmesinin nedenleri

Unknown dedi ki...

Saçlarım da dökülme var açılmalar da olmaya başladı doktora gittim testler yaptırdım ama hiçbir sorun çıkmadı. Saç çıkarıcı keratin seti kullanmaya başladım tavsiye üzerine saçlarım da dökülme durdu açılmalarda da etkisi olmaya başladı. Bu kadar zaman dökülme ve açılmayı boşa takmışım kafama liquid keratin çözümmüş.